els sistemes que tenen els animals per regular i coordinar les funcions vitals son: el sistema nerviós i el sistema endocrí.
sistema nerviós: El sistema nerviós regula i coordina l'organisme i dirigeix el moviment del cos.I controla funcions que exigeixen respostes ràpides i poc duradors.Està format per l'encèfal, la medul·la i els nervis.
sistema endocrí:Regula i coordina les funcions per mitjà de la producció de substàncies químiques. Elaboren substàncies (les hormones) que produeixen efectes concrets en òrgans diferents. Aquest tipus de coordinació és més lent i progressiu que la que duu a terme el sistema nerviós.I estan formats per les glàndules endocrins.
jo crec que el sistema més ràpid és el nerviós perquè les respostes del nostreorganisme en agafar o fer alguna cosa és immediat.
2. Digues tres animals que tinguin centre nerviós i tres que no. Quins animals tenen el sistema nerviós més desenvolupat? Per què?
tenen tots els animals vertebrats com: mamífers,amfibis i peixos.
i els que no tenen son els animals invertebrats en general com: una larva, un coral i una estrella de mar.
tenen el sistema nerviós mes complex els mamífers , ja que ells tenen l'encèfal i la medul·la espinal que els ajuda a que el seu organisme sigui mes desenvolupat i que la reacció sea mes ràpid.
3. Quina diferencia hi ha entre els nervis motors i els nervis sensitius?
*que els nervis sensitius son els que transmeten la informació des dels receptors cap als centres nerviosos i en canvi els nervis motors transmeten la informació des dels centres nerviosos cap als diferents òrgans efectors del cos: els músculs i les glàndules.




