-el cicle de la matèria :
la materia es recicla i no es perd, sinó que circula per l'ecosistema de manera cíclica( es un cicle tancat).
- el flux de l'energia:
es un procès obert que en el qual el flux de energia s'inicia amb la energia lumínica procedent del Sol.
2. Descriu el cicle de la matèria començant per un conill.
- Primerament el conill, es un consumidor primari que per ho tant mengen herbes( ja que son herbívors), després al conill es mejat per el llop( el llop es un consumiidor secundari), aquest consumidor es menjat per el ós o el lleó.
3. Com es perd energia en el flux de l'energia? D'on prové l'energia original que dona origen al flux? la energia es perd en forma de calor i no es pot tornat a utilitzar. L' energia original prové de la energia lumínica del Sol.
4. Classifica els següents éssers vius en productors, consumidors primaris, secundaris, terciaris, i descomponedors. Àguila reial, trèvols, roure, conill, rovelló, guineu, ratolí, sargantana, microorganismes, papallona, molsa, saltamartí, mussol, dent de lleó, cep, pi, granota, cabra, linx, ós, falguera, truita de riu i el salmó. Fes-ho en un quadre. Per acabar, a quin ecosistema correspon aquesta biocenòsi?
Productors: Trèvols, roure,rovelló, dent de lleó, pi, falguera,
Primaris: Conill, saltamartí,
Secundaris: Guineu,ratolí,sargantana, mussol, granota,cabra, truita de riu, salmó.
Terciaris: Àguila reial, linx, ós,
Descomponedors: Microorganismes, cep.
